Thursday, April 21, 2011

Herta Mueller

Pe Herta Mueller am descoperit-o tarziu, prin 2003, cand mi-a atras atentia un volum in Germania, care trata un subiect destul de interesant pentru mine, si anume viata ei in Romania comunista ,fuga spre "vestul auriu"si perioada acomodarii in Germania vestica. Subiectul era deja destul de epuizat, insa abordarea ei era cu atat mai interesanta, cu cat era vorba despre  problematica persoanelor de etnie germana, care au fost nevoiti sa isi paraseasca patria, casele, cultura si radacinile. Autoarea are un talent  atat de extraordinar de a descrie stari si fapte,  incat tin minte ca intrasem cu totul in pielea personajului principal al cartii, adica in pielea Hertei Mueller.Cand am aflat ca a obtinut premiul Nobel, ca scriitoare germana, am stiut imediat ce i-a impresionat pe cei care au decis sa i-l acorde. M-am bucurat ca nu a omis Romania, tara care i-a pricinuit atatea orori si chinuiri, unde s-a intors anul trect, acordand printre altele, un interviu in exclusivitate lui Gabriel Liiceanu.
http://www.youtube.com/watch?v=dC2xXcY-z3w&feature=related



No comments:

Post a Comment