Tuesday, September 6, 2011

Jane Eyre

Daca mi-a placut ceva mai mai mult in facultate, decat sa citesc carti, a fost sa citesc carti scrise de surorile Bronte si totul a inceput cu Jane Eyre. Personajul acesta mi-a placut atat de mult, incat l-am savurat si l-am pastrat cu drag, in amintire. Acea tarie de caracter, educatie riguroasa, bunatate, in ciuda tuturor releleor traite, etc. erau parca desprinse din viata mea si probabil, precum alte cititoare, m-am regasit cumva in personajul ei. Cartile surorilor Bronte m-au format in educatia dragostei, in ceea ce urma sa traiesc, consider ca fiecare tanara ar trebui sa le citeasca, ca sa stie dupa ce sa se ghideze in viata si in tainele dragostei.
Filmul Jane Eyre 2011, este un film foarte bine realizat, plin de pasiune, mister, cum doar putine filme se realizeaza astazi. Tema cartii este probabil atat de frapanta, incat multi regizori au hotarat sa transpuna povestea pe pelicula, avand numeroase abordari in cinematografie: Zefirelli- 1996, Charlotte Gainsbourgh, Geraline Chaplin, Robert Young: Samantha Morton, 1997, 1934- cu Virginia Bruce, 1943 cu Joan Fontaine, 1970 cu Susanna York, precum si multe alte seriale TV, sub acest nume.

No comments:

Post a Comment